Roxxter 33 CARBON
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#1 Roxxter 33 CARBON
Hi Roxxter flires
Here is my first pictures of my Roxxter 33, I start building from 1 week ago, and now i am 75% done.
More pic will follow next week, this Roxxter 33 is a truly state off art, Damm, it is so easy to build and the parts is really great stuff, but I will make some small upgrades/ changes over time
Br
Carstensen
Later on I will hope to write in Germany, need practice WOTE FOR ENGLICH MANUAL
Here is my first pictures of my Roxxter 33, I start building from 1 week ago, and now i am 75% done.
More pic will follow next week, this Roxxter 33 is a truly state off art, Damm, it is so easy to build and the parts is really great stuff, but I will make some small upgrades/ changes over time
Br
Carstensen
Later on I will hope to write in Germany, need practice WOTE FOR ENGLICH MANUAL
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#3
Nachdem Du ja sagst, Du brauchst Übung, schreibe ich in Deutsch.
Ja, der Roxxter ist ein geiles Teil, würde auch mich reizen, aber das is einfach zuviel Geld für einen Hubschrauber.
Viel Spaß damit, Grüße, Gernot.
Ja, der Roxxter ist ein geiles Teil, würde auch mich reizen, aber das is einfach zuviel Geld für einen Hubschrauber.
Viel Spaß damit, Grüße, Gernot.
>>Eco Piccolo V2 Brushless Airwolf, CDR-Motor, Tsunami 10.
>>T-Rex Freestyle MP, Carbon Chassis, Tsunami 30, DH400, GY-240
>>Kyosho Caliber 5 / OS50SX-H
--
Multiplex EVO9 Scanner.
>>T-Rex Freestyle MP, Carbon Chassis, Tsunami 30, DH400, GY-240
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#4 Roxxter 33 Update
Hi there - and thanks for comment, just make an extra plate on the bottom
The lipo is home made and is a 6s2p 4500 mAh 20 C weight 700 gram and with Carbon crash box the total is 850 gram
(crashbechti) Are you using the 17 pinion or the 18, and is there any differens in flying time ???
More to Come
Carstensen
The lipo is home made and is a 6s2p 4500 mAh 20 C weight 700 gram and with Carbon crash box the total is 850 gram
(crashbechti) Are you using the 17 pinion or the 18, and is there any differens in flying time ???
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Carstensen
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#5
Hmm, you reached the limit of the JAZZ (voltage).
No problems so far?
I'd tend to a JAZZ 50, because of the high voltage.
No problems so far?
I'd tend to a JAZZ 50, because of the high voltage.
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#6
No the Jazz is designed to work with the 6s 22,2 V and the total load is Almost 85Amp and the Jazz will work up to 100 amp short, so i dont understand your point
Br
Carstensen
Br
Carstensen
#7
Actually, my point is:Carstensen hat geschrieben:dont understand your point
JAZZ 80-6-18, max 18x1,2 V => 21,6 V.
So, you're out of waranty ...
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#8
Ok I see the point, in the manual for the Jazz it accept 24 V, and Lutz F is reccomende working with 6s=24 V, for the Jazz 80-6-18 but anyway i hope it will take the heat, there is no problem so far, it is only getting low hand warm, but i havent try for flying yet
Br
Carstensen
Br
Carstensen
#9
Sounds good to me.
I'll try to migrate all my heli to Jazzez.
So, good point, when you have no trouble with the 80
I'll try to migrate all my heli to Jazzez.
So, good point, when you have no trouble with the 80
#10 Roxxter-Jazz
Hi Roxxter -Pilot
Bei 18 Zellen GP 3700 liegt meine Flugzeit bei 8 Minuten
Gut zu wissen( wenn ichs Richtig verstanden hab) der Jazz bis 24V Cool bleibt <g>
Dient die untere CFK Platte als versteifung
oder wieso ist sie Montiert ?? Schau dir mal die Bilder vom Roxxter 33 hier im Forum an !! Meine Lipos sind Bestellt...6S2P---6S Kokam und 6S High Power )) Ich kann es kaum erwarten <bg> Also bis zum nächten Bericht von deinem ERSTFLUG lol
Gruss Walter
Bei 18 Zellen GP 3700 liegt meine Flugzeit bei 8 Minuten
Gut zu wissen( wenn ichs Richtig verstanden hab) der Jazz bis 24V Cool bleibt <g>
Dient die untere CFK Platte als versteifung
oder wieso ist sie Montiert ?? Schau dir mal die Bilder vom Roxxter 33 hier im Forum an !! Meine Lipos sind Bestellt...6S2P---6S Kokam und 6S High Power )) Ich kann es kaum erwarten <bg> Also bis zum nächten Bericht von deinem ERSTFLUG lol
Gruss Walter
#11
nice bird carstensen! have just browsed thru the specs of the 80-6-18, no probs found 80 amp cont. peak 100 for 15sec. handling 25V with BEC. however in the threeDMP world have been probs with the JAZZ BEC and you may want to consider SBEC or UBEC instead, for peace of mind, or even a RX battery.
have fun and merry xmas!
ingo
have fun and merry xmas!
ingo
#12
What does the "-6-" stand for, then? I expected it to be the number of possible lipo cells.tracer hat geschrieben: JAZZ 80-6-18, max 18x1,2 V => 21,6 V.
HeliWiki - http://wiki.rc-heli-fan.org